Stortorget 27, 211 34 Malmö    0723-96 90 96    [javascript protected email address]

      

Sökmotoroptimering (SEO)

Sökmotoroptimering med garanti

för garanterad framgångSökmotoroptimering med garanti

För att skilja oss från mängden har Modifinder tagit fram en garanti som innebär en plats bland de tio första träffarna på Google. Tidsramen är flexibel men i regel hamnar man där inom ett tidsspann på mellan två veckor och fyra månader. Det kan både gå fortare och ta längre tid men vi är alltid tydliga med detta i vår kommunikation.

Lokal sökmotoroptimering

vi optimerar för framtidenSökmotoroptimering med garanti

Vi på Modifinder fokuserar främst på lokal sökmotoroptimering. Det är en effektiv form av internetmarknadsföring som gör att man kan nå ut till miljontals kunder som söker efter lokala tjänster i sitt område. De som söker lokalt är mer benägna att välja dina tjänster eftersom det är mer lättillgängligt. Lokal sökoptimering är därför ett utmärkt sätt att hjälpa de lokala konsumenterna att komma i kontakt med ditt företag.



Vad innebär Modifinders garanti?

När Modifinder startades funderade vi på hur vi kunde skilja oss från mängden. Med vår kompetens och erfarenhet inom sökmotoroptimering kände vi oss trygga med att ta fram en garanti. Modifinders garanti innebär att du som kund inte betalar förrän du syns, vilket betyder att du alltid får vad du betalar för. Oftast innebär garantin en plats bland de tio första träffarna (topp 10, sidan 1) på de sökord vi har kommit överens om inom en viss, något flexibel, tidsram.

I regel hamnar man bland Googles tio första träffar inom ett tidsspann på mellan två veckor och fyra månader. Det kan, i extrema fall, både gå fortare och ta längre tid, allt beror på hur stor konkurrens där är på sökordet – vi är alltid tydliga med detta i vår kommunikation till dig som kund.

Lokal sökmotoroptimering

Lokal sökmotoroptimering är ett relativt nytt begrepp och vi på Modifinder var snabba med att anamma detta koncept som vi har funnit fungerar väldigt bra för företag som vill synas precis där de vill och är aktiva. En av våra grundare, Måns Gullberg, har jobbat aktivt med lokal sökmotoroptimering redan sedan i början på 2011. Detta gör att vi kan ta oss an vilket än uppdrag eller sökord en kund vill ha.

Vi fokuserar främst på lokal sökmotoroptimering vilket är en mycket effektiv form av internetmarknadsföring. Detta gör att företag kan nå ut till miljontals kunder som söker efter lokala tjänster i sitt område. Samtidigt ökar användandet av mobila enheter vilket medför en stor ökning av lokala sökningar på sökmotorerna.

Sökmotoroptimering är ett utmärkt sätt att hjälpa de lokala konsumenterna att komma i kontakt med ditt företag. De som söker lokalt är mer benägna att välja dina tjänster eftersom det är mer praktiskt och lättillgängligt och dessutom är lokala företag ofta väldigt pålitliga och uppskattade av konsumenterna. Med andra ord är det mycket viktigt att synas lokalt, Modifinder hjälper ditt företag att uppnå den absolut bästa lokala närvaron på Google.

Vad är sökmotoroptimering (SEO)?

En väl utförd SEO-kampanj har potential att öka ditt företags intäkter avsevärt. Jämfört med "kostnad per klick annonser", kan sökmotoroptimering och våra SEO-tjänster generera mer intäkter för dig samtidigt som det kostar dig mindre i slutändan.

Google visar sidor i sökresultatet som de tycker är auktoritära och relevanta. De mäter relevans genom att analysera innehållet på sidan och de mäter auktoritet baserat på antalet och kvaliteten på andra sidor som länkar till sidorna de visar. Man kan se länkar som röster. Det är vårt jobb att skapa auktoritet till din sida. Så i enkla termer innebär SEO att skriva innehåll som innehåller sökord, ord folk använder i sökningar, och skaffa länkar från andra sidor för att visa hur viktig din sida är jämfört med andra.

SEO - enkelt förklarat

Så här sammanfattningsvis kan man säga att sökmotoroptimering eller SEO som det även är kallat är en metod för att säkerställa att en hemsida kan hittas på sökmotorer så som Google, Bing, Yahoo etc för ord och fraser som är relevanta för vad företaget/personen bakom webbplatsen erbjuder.

De två viktigaste SEO-elementen

  • On-page - On-page optimering blir aldrig gammalt. Off-page optimering fungerar endast om din webbplats har bra on-page optimering och ger ett värde till besökaren samtidigt som den levererar den information din kund sökte efter i första hand, detta är i alla fall rekommenderat. Det finns även andra vägar att gå men de genererar inte långvariga resultat. Se till att undersidorna inkluderar dina kontaktuppgifter och plats. Om du har bra text och innehåll kommer det att bli lättare för dig att knyta dina kunder till dig och göra affärer med dem. Om du som företagare, inte har tid att skriva bra innehåll, tveka då inte att anlita oss, vi har 8 års erfarenhet inom svensk copywriting.
  • Off-page - Länkstrategier är enormt viktiga och ännu mer så med det faktum att Google lägger stora krav på att hemsidors länkprofiler ska vara av hög kvalitet. Länkar pekar till en webbplats. När webbplatser med gott rykte länkar till en webbplats, ger detta en värdefull röst på webbplatsen den pekar till. Detta är essentiellt i vilken SEO-tjänst som helst. En bra länkprofil kommer att öka en webbplats trovärdighet på nätet och etablerar din auktoritet på webben.

Fördjupa dig i Sökmotoroptimering!

Skulle du vilja fördjupa dig ännu mer i sökmotoroptimering så finns det en bra SEO-guide skriven av Jim Westergren, som vi även har samarbete med. Där kan du läsa mer om de tekniska termerna och exempelvis få reda på vad ditt domännamn har för inverkan på SEO, hur ska du använda Title-taggar, Meta-taggar, URLer, bilder m.m. Vill du interagera med andra, allt från kunniga till okunniga så kan du skapa ett konto på Sveriges största SEO-mötesplats, SEO-forum.se. Där kan du ställa frågor och även finna svar på andra frågor du kan tänkas ha.

Mer tips om Sökoptimering SEO

Idag måste du ha en webbplats som är lokalt optimerad om du vill göra bra affärer lokalt.

Lokal sökoptimering kräver relevanta sökord

Folk som söker efter produkter och tjänster på nätet kommer att börja med att skriva relevanta sökord i sökmotorer som ofta är följt av en ort då folk tenderar att vilja ha saker nära till hands. Detta är hur de hittar en lokal webbplats. Således är en av de mest grundläggande strategier som krävs av ett SEO-företag en målinriktad uppsättning av sökord. Sökorden måste vara relevanta nog för att leda dina lokala kunder rätt. Om du inte kan avvara tid att göra forskning på egen hand, står Modifinder redo till tjänst.

Länkar är viktiga – men vissa kan man vara utan

Man ska inte blanda ihop kvalitet med kvantitet. Exempelvis kommer 5 till 10 länkar från kvalitativa och relevanta sidor till din sida att ha en mycket större inverkan på hur din sida placerar sig i sökresultatet än 1000 orelevanta och lågt värderade länkar som tyvärr säljs av många SEO-företag idag. SEO är ett långsiktigt arbete och måste få lov att ta tid så att det kan utföras på rätt sätt.

Content / innehåll på din webbplats är kungligt

Innehållet på din hemsida är kungligt! Se till att ha bra, välskrivet och unikt innehåll som fokuserar på ditt primära sökord eller fras.

Ha unik titel-tagg på varje undersida

Se till att du har en unik,sökordsfokuserad titel-tagg på varje undersida på din webbplats. Måste du ha namnet på ditt företag i titlen rekommenderas det att lägga det i slutet.

Fokusera på lokala sökord

Fokusera på lokala sökfraser och inte enskilda sökord. Använd din ort i dina texter, t ex: ("vår butik i Malmö" inte "vår butik"). Detta hjälper dig att komma med bland lokala sökningar.

Låt en SEO göra hemsidan

Designa inte din webbplats utan att se över optimeringen. Se till att din webbdesigner har förståelse för sökoptimering.

Kvalitativa länkar

När du jobbar med länkbygge, tänk kvalitet, inte kvantitet. En enkel, bra och auktoritativ länk kan göra mycket mer för dig än ett dussin dåliga spamlänkar, som faktiskt kan skada dig snarare än att gynna dig.

Ha naturlig content

Sökmotorer vill ha naturligt innehåll. Försök att inte proppa din text med sökord. Det kommer inte att fungera. Sökmotorer tittar på hur många gånger ett sökord finns i ditt innehåll och om det är onormalt många gånger, kommer sökmotorn att straffa dig snarare än gynna dig.

Ha fokus på ett sökord

Fokusera varje undersida på din webbplats med ett sökord, synonymer är alltid bra att ha med också.

Undvik frames

iFrames, Flash och AJAX har ett gemensamt problem - sökmotorerna kan inte läsa av dem över huvud taget. Använd inte ramar alls och använder du Flash och AJAX så gör detta sparsamt för bästa SEO-resultat.

Håll dig uppdaterad

Om man ska lyckas med sin sökmotoroptimering är det viktigt att man håller sig uppdaterad. Följ duktiga personer på Twitter, läs forum, läs bra bloggar och framförallt Googles egna blogg för webbmasters.