Google Ads (fd. Adwords), shopping & remarketing

Skräddarsydda lösningar

för en kraftfull synlighet på Google

Vi börjar alltid med en sökordsanalys för att hitta relevanta sökord för just er hemsida. Vi skapar annonsgrupper utifrån strukturen på er sida och ser över landningssidorna för annonserna. Om landningssidorna behöver förbättras tillhandahåller vi åtgärdsförslag eller hjälper er att skaffa nya. Varje dag övervakar vi budgeten, vi hjälper er med konverteringsspårning och varje månad får ni en rapport.

Läs mer

PPC-annonsering

betala endast för trafiken du får

Google Ads syns i Googles sökresultat när en person söker efter en relaterad produkt eller tjänst men det är bara när personen i fråga klickar på annonsen som marknadsföraren blir debiterad. Fördelarna med PPC-annonsering är att du betalar bara för den trafik du får, du kan pausa dina kampanjer när du vill, man har full kontroll över budgeten och det är lätt att mäta resultatet.

Läs mer

Google Ads - vi skräddarsyr unika lösningar

Genom Google Ads (tidigare Google Adwords) och vår skräddarsydda lösning ger vi din sajt en kraftfull synlighet på Google. Vi börjar alltid med en sökordsanalys för att bestämma relevanta sökord för er startsida och era undersidor. Enligt strukturen på hemsidan skapar vi en kampanj med annonsgrupper och i samband med detta ser vi över landningssidorna till dessa annonsgrupper. Om vi anser att landningssidorna behöver förbättras tillhandahåller vi åtgärdsförslag och vi kan även hjälpa er att skapa nya. För att visa er vad som händer efter att en kund har klickat på annonserna använder vi konverteringsspårning. Med denna åtgärd kan ni enkelt se om sökord och kampanjer genererar affärer och om kunden har köpt en produkt eller registrerat sig för ett nyhetsbrev efter att de har klickat på er annons. Det är ni själva som bestämmer er budget för kampanjen och dagligen övervakar vi buden för att få ett så bra resultat som möjligt. Är ni intresserade av tillägg som Google Shopping och remarketing hjälper vi er gärna med det och slutligen får ni varje månad en rapport med statistik över er Google Adskampanj.

Vad som ingår:

  • Vi skapar ett helt nytt Google Ads-konto till er vid behov
  • Gör en sökordsanalys
  • Vi skapar kampanjer med annongrupper
  • Vi ser över landningssidor
  • Åtgärdsförslag landningssidor
  • Vi övervakar budgeten dagligen
  • Konverteringsspårning
  • Månadsrapportering
  • Tillägg: Google Shopping, remarketing

Miljoner potentiella kunder.
Till ditt förfogande.

Google Ads (tidigare Google Adwords) är ett utmärkt verktyg för företag som vill dra nytta av de miljoner människor som dagligen använder Google. Liksom sökmotoroptimering visas Google Ads-annonser i sökmotorernas sökresultat när en person söker efter en relaterad produkt eller tjänst. Om individen i fråga klickar på din Google Ads-annons kommer de att hänvisas till din hemsida - men till skillnad från SEO kommer din Google Ads-annons debiteras med det aktuella marknadspriset för det klicket. Denna form av reklam har därför fått namnet PPC (Pay Per Click).

De flesta som använder nätet har någon gång kommit i kontakt med Google Ads-annonser. De sitter oftast placerade ovanför och till höger om sökresultatet i den organiska resultatlistan.

Google Ads kontra traditionell reklam

Att annonsera med Google Ads skiljer sig en aning från traditionella metoder. Jämfört med en tidningsannons, där man betalar en fast summa för publicering, är det ofta svårt att mäta hur ofta annonsen i tidningen faktiskt uppmärksammas.

Man får helt enkelt förlita sig på tidningens upplaga och hålla tummarna för att annonsen får den genomslagskraft man hoppas på.

Med Google Ads får du däremot en mycket kostnadseffektivare marknadsföring än i traditionella medier. En person som googlar är mer mottaglig för din annons eftersom de själva har tagit beslutet att faktiskt göra en sökning. Du betalar enbart för relevanta läsare och relevant trafik. Allt är dessutom mätbart in i minsta detalj och som kund får man en detaljerad rapport varje månad.

Google Ads ger dig både global räckvidd och lokal inriktning då du kan specificera exakt vart din annons ska visas. Du kan vara en tandläkare i Sundbyberg eller sälja t-shirts till Tyskland - Google Ads är lika användbart i båda fallen.